Sunday 2 September 2018

Musafir Cinta Pantai Merdeka

#SuaraCakna2018
#IlhamMusafir
31 Ogos 2018, Sg Petani Kedah

Assalamualaikum Salam Kasih Sayang💕🌹

Permusafiran hari ini diatas niat salaman-salaman (sejahtera & mensejahterakan). Kaki yang melangkah, roda mobil yang berputar, Google Map yang menunjuk arah dan semuanya ini telah dipermudahkanNYA berkat doa semua saudara-mara yang mendoakan. Jazakallah Khairan Khatira. Aamiin... Ya Rahman, Ya Rahim

Jarak bukannya satu halangan apabila rasa cinta & kasih sayang daripada Rasul Junjungan Sallahu Alayhi Wassallam menjadi kunci. Selawat, ingatan serta doa mengiringi sepanjang perjalanan. Semua ini telah ditakdirkan di bawah tadbirNYA dengan sifat Ar-RahmanNYA & Ar-RahimNYA. Segala-gala pastinya indah belaka. Subhanallah.

Tiba di hari perkahwinan, majlis berlangsung meriah penuh keriangan jua terselah peradaban insan yang telah menatijahkan kegembiraan semua yang datang. Lantaran itu jualah menjadi asbab penyatuan jiwa cinta dalam merasai Kasih Sayang Ukhwah Silaturahim diantara jemaah. Syukur Alhamdulillah...

Seusai majlis, jemaah rombongan bersiar-siar atas tujuan menikmati keindahan alam serta kenikmatan yang terhidang di Negeri Darul Aman.

Sawah bendang terbentang kedamaian, indahnya pemandangan Negeri Jelapang Padi. Di awan membiru puncak Gunung Jerai dikaki menghijau padi huma.
Bersaksikan laut daun nyiur melambai.
Jauh pandangan permai kelihatan
di situ Tanjung Dawai

Oh! indahnya Musafir ini menzahirkan kedamaian Cinta bersulam Ukhwah Silaturahmi di Pantai Merdeka.
Allahuakbar.

#BersatuHatiKekalAbadi💕
#SalamanSalaman🌹


No comments:

Post a Comment