Saturday 29 October 2022

Kisah BroMiki Pengutip Botol Plastik Episod 4

Tahukah anda bahawa botol plastik jenis air bergas sangat sesuai dibuat pasu hidroponik takung gantung sebabnya:
1. Plastiknya agak keras berbanding botol air mineral
2. Bentuk yang sesuai & cantik.

Dulu2 aku cari botol ni dijalanan... Tapi sekarang botol ni datang sendiri kepadaku... Aku beli daripada penjual air jalanan... Walaupun mereka tak nak jual, sebab nak bagi percuma jer, tetapi aku tetap membeli daripada mereka. Dengan cara ini aku rasakan lebih tenang & dapat juga bantu mereka

Itulah cara aku berterima kasih kepada mereka kerana mereka asingkan botol & tidak membuangnya ke dalam tong sampah domestik.

Sekurang-kurangnya mereka ada usaha & kesedaran dalam mengamalkan 3R Recycle Reuse Reduce.

#KebunDIYLaman #MikiHydroVerticalGarden #AkuPengutipBotol


No comments:

Post a Comment