Monday 14 May 2018

Aura Perjuangan



Assalamualaikum, Salam Ukhwah...

Dulu bila ditanya umur berapa awak nak pencen? Aku jawab (jika ditakdirkan umurku panjang), paling lama pun umur 60 pencenlah. Kalau boleh umur 50 aku dah nak bersara kerja...

Tetapi selepas 10 Mei 2018, apabila ditanya soalan yang sama, jawapan aku dah tak sama... (jika ditakdirkan umurku panjang), ketika tiba umurku 60 tahun nanti, aku dapat rasakan masih lagi kuat, masih lagi bersemangat, masih lagi bertenaga, masih mampu bekerja & berkarya. Seolah-olahnya tiada lagi istilah umur pencen dalam dairi hidupku.

Ini adalah asbab daripada AURA Tun Dr. M yang telah menerobos masuk ke dasar fikirku, menyentuh jiwaku lalu menatijahkan satu semangat yang luar biasa bagi aku meneruskan gerak daripada berjalan kepada berlari dan terus mengatur langkah dalam menempuh kehidupan ini bagi mengapai apa saja sasaran dihadapan. InsyaAllah...


Terima Kasih Tun Dr. M.

#suaracakna
suaracakna.blogspot.com


No comments:

Post a Comment